9 Ekim 2016 Pazar

Batı'dan Doğu'ya, Kuzey'den Güney'e



1940 - 2014 Dünya Otomotiv Üretimi
Dünya'da otomotiv üretimine baktığımızda son 15 yılda çok ciddi değişiklikler göze çarpmaktadır. 1999 yılı ile 2014 yılları arasında coğrafi olarak üretimin dünyada aynı yönde kaydığını söyleyebiliriz.


Öncelikle dünya üretimini Kuzey ve Güney olarak ikiye böldüğümüzde;
1999 Kuzey & Güney Dünya Üretimi


1999 yılında Kuzey ülkeleri toplam üretim içinde %68 lik bir paya sahip iken;
2014 yılı Kuzey & Güney Dünya Otomotiv Üretimi
geçen 15 senede Güneyde yer alan ülkeler ciddi anlamda atak yaparak üretim paylaşımında öne geçmiştir. 2014 yılı Dünya üretim istatistiğinde güneyde yer alan ülkeler %57 lük üretim payına ulaşmıştır.
Benzer şekilde Doğu Batı Oranına baktığımızda ;
1999 - Batı & Doğu Dünya Otomotiv Üretimi
1999 yılında dünya otomotiv üretiminin %67 lik payı batılı ülkelere aittir.
2014 - Doğu & Batı Dünya Otomotiv Üretimi
2014 yılına gelindiğinde Doğu ülkeleri ciddi bir atak yaparak üretimde %58 lik bir paya sahip olmayı başarmıştır. Her geçen sene de bu oran Doğu ülkeleri lehine gelişmektedir.


Türkiye üretimin coğrafi olarak yer değiştirmesinden etkilenmekte ve otomotivin güneye ve Doğu'ya kayması ile üretimde son yıllarda ciddi artış trendi yakalamıştır. Diğer yandan üretimin çoğrafi olarak kayması her ne kadar müşterilere yakın olmanın etkisi olsa da Avrupa ve Amerika'da refah seviyesine bağlı olarak talep de artmaktadır. Diğer yandan otomotiv yedek parçalarının üretimine baktığımızda yüksek teknoloji ürünlerinin hala Batı ülkelerinde üretilmeye devam ettiği görüşmektedir. Bu da parçaların coğrafi olarak daha fazla yer değiştirmesine sebep olmaktadır.

Lojistiğin hem parçaların tedariğinde hem de bitmiş ürünlerin sevk edilmesinde kritik bir rol üstlenmesini ve bunun da artan önemde devam edecek olmasınını tahmin etmek zor değildir.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.